

Tym bardziej próba rozwiązania tego problemu, w szczególności w aspekcie pozycjonowania statku powietrznego jest innowacyjnym podejściem. Problem ten dotyczył również pozycjonowania satelitarnego GPS w nawigacji lotniczej. Do tej pory w wielu pracach naukowych prowadzonych na świecie można było zauważyć problem niskiej dokładności pozycjonowania kodowego SPP z zastosowaniem danych nawigacyjnych GPS. W pracy skupiono się na problematyce określenia dokładności pozycjonowania statku powietrznego z wykorzystaniem metody kodowej SPP (ang. Rozprawa doktorska dotyczy pozycjonowania statku powietrznego z użyciem systemu nawigacyjnego GPS (ang. Na podstawie uzyska-nych wyników stwierdzono, że osiągi wiarygodności GLONASS mogą zostać wykorzystane w procedurze nieprecyzyjnego podejścia do lądowania NPA GNSS. Uzyskane wyniki badań są interesujące z punktu zastosowania systemu GLONASS w lotnic-twie oraz możliwości implementacji jednoczęstotliwościowych obserwacji kodowych GLONASS w modelu SPP wyznaczenia pozycji statku powietrznego.

Obli-czenia numeryczne wykonano w oprogramowaniu RTKLIB w bibliotece RTKPOST. Wykorzystano model wyznaczenia pozycji SP oparty na jednoczęstotliwościowej metodzie kodowej SPP do obserwacji GLONASS L1-C/A. Jako materiał do badań posłużyły dane obserwacyjne i nawigacyjne GLONASS z pokładowego odbiornika GNSS zamonto-wanego na samolocie Cessna 172. Streszczenie: W pracy przedstawiono wyniki badań parametru wiarygodności pozycjo-nowania satelitarnego GLONASS w lotnictwie cywilnym. On the basis of the obtained results it was found that the GLONASS integrity performance data can be used in a procedure of non-precision approach to landing NPA GNSS.
#BAL WIETRZNEGO RADIA 2018 CODE#
The obtained results are interesting from the point of using an application of the GLONASS system in aviation and the possible implementation of the single-frequency GLONASS code observations in the SPP model in order to determine the aircraft position. The numerical calculations were conducted in the RTKLIB software, in the RTKPOST library. In the research, the authors used a model to determine the aircraft position based on the single-frequency SPP code method for GLONASS L1-C/A observations. As a source material for the research the authors used observation and navigation data of the GLONASS system from the onboard GNSS receiver mounted on the Cessna 172.

The article presents the results of the integrity parameter of the GLONASS satellite positioning system in civil aviation.
